Palautusehdot

Palautusehdot

Tuotteillamme on 14 päivän lakisääteinen palautusoikeus.

Palautusoikeus koskee käyttämättömiä tuotteita. Palautettavassa tuotteessa on oltava asianmukaiset laput ja tarrat kiinni. Sinetöidyt pakkaukset ovat palautuskelvollisia vain, mikäli pakkausta ei ole rikottu. Avatulla sinetöidyllä pakkauksella ei ole palautusoikeutta. Sovitettavia tuotteita saa kokeilla ylle, kunhan lappuja tai tarroja ei irroteta ja tuotteet ovat palautettaessa myyntikelpoisia.

Ilmoitus kaupan perumisesta on tehtävä 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi. Myyjä voi pidättäytyä korvaamasta toimituskuluja. Asiakas on vastuussa palautuskustannuksista. Passiivinen paketin noutamatta jättäminen ei riitä peruutusilmoitukseksi, vaan kaupan perumisesta on aina tehtävä erillinen ilmoitus.

Tehtyäsi peruutusilmoituksen saat tarkemmat ohjeet palautuksen tekemiseksi.

Miksi minun on maksettava palautuksesta koituvat kustannukset itse?

Ei ole olemassa ilmaisia palautuksia – vain piilokuluja. Jotta voimme jatkossakin tarjota Suomen markkinoille laadukkaita sateenkaari- ja transtuotteita, on toiminnan kulut katettava jollain. Olemme päättäneet noudattaa mahdollisimman rehellistä ja avointa hinnoittelua, emmekä piilota palautuskustannuksia tuotteiden hintoihin.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Sähköposti: info@sateenkaarikauppa.fi
Y-tunnus: 2725332-3

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Alaikäiset voivat asioida kaupassa huoltajan suostumuksella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Yritykset ja yhteisöt voivat anoa yritystiliä kaupassamme.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapoina toimivat tilisiirto, MobilePay ja PDF-lasku. Kaikki tilaukset tulee maksaa ennakkoon. Kauppaamme rekisteröityneet yritykset ja yhteisöt voivat lisäksi valita maksutavaksi verkkolaskun.

Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Sateenkaarikauppa yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden sähköpostitse: info@sateenkaarikauppa.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille mahdollisimman pian tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Pidätämme oikeuden varastotilanteen muutoksiin.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus palautusehdoissa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, pois lukien toimituskustannukset, mikäli tuote on jo postitettu. Palautus tehdään viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen ensisijaisesti tilisiirrolla ja siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Palautettavassa tuotteessa tulee olla alkuperäiset tarrat ja laput kiinni ja sen tulee olla ehjä, siisti ja puhdas. Sinetöityä tuotepakkausta ei saa avata. Intiimi- ja hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Palautusehdot -sivulla mainittuun osoitteeseen. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit