Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Tilaaminen ja asiointi Sateenkaarikaupassa

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassanne?

Verkkokaupassamme käy maksutapana tällä hetkellä tilisiirto ja MobilePay. Sivustolle rekisteröityneet yritykset ja yhteisöt voivat lisäksi valita maksutavaksi PDF- tai verkkolaskun. Maksun vastaanottajan nimestä eikä siirrosta käy ilmi, mitä tuotteita on tilattu ja mistä.

Mitä toimitustapoja käytätte ja mitkä ovat niiden toimitusajat? Miten pakkaatte tuotteet? Näkeekö paketista päällepäin, kuka sen on lähettänyt?

Käytämme lähetyksissä Postin palveluita. Valittavat toimitustavat ovat lähetyksen koosta riippuen Posti Pikkupaketti, Postipaketti ja Posti Kotipaketti. Toimitusajat perustuvat kuljetuspalvelujen arvioihin. Toimitusaika lasketaan siitä päivästä, kun olemme käsitelleet tilauksen.

Kaikille toimituksille annetaan seurantakoodi, jolla voit tarkkailla lähetyksen etenemistä.

Lähetykset pakataan aina huomaamattomiin, tavallisiin valkoisiin tai ruskeisiin paketteihin. Paketeista ei voi ulkoisesti päätellä, mitä ne sisältävät tai mistä ne on tilattu. Pakettitoimitusten lähettäjän nimestä ei voi suoraan päätellä, mistä lähetys on tilattu. Postipaketeista ei tule postiluukusta toimitettavaa ilmoitusta, vaan saapumisilmoitus lähetetään antamaasi puhelinnumeroon. Huomioithan, että Pikkupaketti ja Kotipaketti toimitetaan suoraan ovelle.

Minulla on ongelma tilaukseni kanssa. Miten toimin?

Ongelmatilanteissa, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi. Voit ottaa meihin yhteyttä myös täyttämällä yhteydenottolomakkeen sivustollamme.

Onko kivijalkamyymälä toiminnassa? Voinko tulla sovittamaan tuotteita tai noutaa tilaukseni paikan päältä?

Valitettavasti kivijalkamyymälä ei ole tällä hetkellä toiminnassa. Selvitämme soveltuvien tilojen saatavuutta toiminnan jatkamiseksi. Valitettavasti tällä hetkellä meillä ei ole nouto- tai sovitusmahdollisuutta.

Edustan yritystä tai yhteisöä ja haluaisin tehdä tilauksen kaupastanne laskulla. Kuinka toimin?

Olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi, niin saatte käyttöönne käyttäjätunnuksen, jonka avulla voitte tilata tuotteita laskulla. 


Transtuotteet ja niiden hankkiminen

Voinko saada opastusta transtuotteen, kuten binderin tai tucking-alusvaatteiden hankintaan?

Neuvomme tuotteiden valinnassa sähköpostitse tai sivuiltamme löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta. Valitettavasti emme tällä hetkellä pysty antamaan ohjeistusta sosiaalisen median kanavissa.

Haluaisin tilata transtuotteen, kuten binderin. Entä jos se ei olekaan sopivan kokoinen? Saako tuotetta sovittaa kotona?

Hyväksymme verkkokaupasta ostettujen, käyttämättömien tuotteiden palautukset. Tuotteita saa sovittaa kotona kuten sovittaisit sitä kaupassa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla tuotelaput kiinni ja sen tulee olla moitteettomassa kunnossa. Pidäthän siis hyvää huolta sovitettavasta tuotteesta! Palautusoikeus ei koske intiimi- ja hygieniatuotteita, kuten alaosia. 

Jos haluat tehdä palautuksen, sovithan siitä sähköpostitse 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Toimitusehdot-sivulta löydät lisää tietoa palautusehdoistamme. Hyväksymme myös väärän kokoisen tuotteen vaihdon toiseen kokoon. Virheettömien tuotteiden kohdalla palautuskulut jäävät ostajalle.

Onko tuotteilla ikärajaa?

Tuotteillamme ei ole ikärajaa ja kaikki ovat tervetulleita asioimaan Sateenkaarikaupassa. Tämä pätee myös proteeseihin ja seksuaaliterveysvälineisiin. Uskomme, että jokaisella on oikeus sukupuoliseen ilmaisuun ikään katsomatta. Suomen laki ei määrittele ikärajaa seksivälineiden ostolle. Uskomme yksilön omaan harkintakykyyn siinä, millaisia tuotteita tämä tarvitsee hyvinvointinsa edistämiseen.

Jos olet kasvavassa iässä ja aikomuksissa hankkia kompressiovaatteen, kuten binderin tai tucking-alushousut, suosittelemme kuitenkin perehtymään erityisellä huolellisuudella niiden turvalliseen käyttöön. Ethän koskaan käytä kompressiovaatetta yli 8 tuntia kerralla tai nukkuessa, tai hanki liian pientä kokoa.


Yhteistyö

Teettekö yhteistyötä järjestöjen ja yhteisöjen kanssa?

Ehdottomasti. Olemme aina halukkaita tukemaan järjestöjä ja yhteisöjä, jotka edistävät sateenkaari-ihmisten oikeuksia tai tuottavat turvallisempia tiloja marginalisoiduille ihmisille. Jos järjestösi tai yhteisösi on kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme, laita meille sähköpostia, niin kaavaillaan lisää! Voimme toimia mm. vuosilahjoittajina, lahjoittaa pride-tarvikkeita tapahtumiin, sekä tarjota alennuskoodeja yhdistyksesi jäsenille.

Sateenkaarikauppa on yhteistyössä tällä hetkellä Loukko ry:n sekä Trans ry:n kanssa. Olemme tukeneet myös mm. Ay Santra & Piiaa sekä lahjoittaneet tarvikkeita Turun Seudun Setan Vinokino-festivaalille.

Teettekö kaupallista yhteistyötä somevaikuttajien kanssa?

Kyllä! Jos olet kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme, laita meille linkki someprofiiliisi tai blogiisi sekä ehdotuksesi yhteistyön sisällöstä sähköpostitse ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. Kaupallinen yhteistyö voi sisältää esimerkiksi tuotelahjoituksia tai alennuskoodeja seuraajillesi.

Haluaisin tuotteitani myyntiin Sateenkaarikauppaan, miten tämä onnistuisi?

Otamme aina mieluusti etenkin pienten ja LGBTIQ-taustaisten tekijöiden tuotteita myyntiin kauppaamme. Olemme erityisen kiinnostuneita kotimaisten käsityöläisten ja taiteilijoiden tuotoksista. Jos uskot, että sateenkaariaiheinen, feministinen tai kehopositiivinen tuotoksesi voisi sopia valikoimaamme, ota meihin yhteyttä sähköpostitse, niin keskustellaan lisää!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Sähköposti: info@sateenkaarikauppa.fi
Y-tunnus: 3202664-3

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Alaikäiset voivat asioida kaupassa huoltajan suostumuksella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Yritykset ja yhteisöt voivat anoa yritystiliä kaupassamme.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapoina toimivat Paytrailin maksutavat: verkkopankkimaksu, korttimaksu, MobilePay, lasku ja osamaksu; sekä tilisiirto. Kaikki tilaukset tulee maksaa ennakkoon. Kauppaamme rekisteröityneet yritykset ja yhteisöt voivat lisäksi valita maksutavaksi verkkolaskun.

Varaamme tilisiirrolla maksettavia tuotteita 3 arkipäivää tilaushetkestä. Mikäli tuotteita ei ole maksettu määräajan kuluessa, peruuntuu tilaus ja tuotteet palautuvat takaisin myyntiin.

Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Sateenkaarikauppa yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden sähköpostitse: info@sateenkaarikauppa.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Tavallisesti pakkaamme ja lähetämme tilauksen viimeistään seuraavana arkipäivänä maksun vastaanottamisesta. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille mahdollisimman pian tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Pidätämme oikeuden varastotilanteen muutoksiin.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus palautusehdoissa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, pois lukien toimitus- ja palautuskustannukset, mikäli tuote on jo postitettu. Palautus tehdään viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen ensisijaisesti tilisiirrolla ja siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Palautettavassa tuotteessa tulee olla alkuperäiset tarrat ja laput kiinni ja sen tulee olla ehjä, siisti ja puhdas. Sinetöityä tuotepakkausta ei saa avata. Intiimi- ja hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme siitä aiheutuneet kustannukset.

Palautuskustannukset

Mikäli palautettava tuote on virheetön, eli siinä ei ole sellaista vikaa, joka vaikuttaisi olennaisesti tuotteen käyttöominaisuuksiin, on asiakas vastuussa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa palauttamansa tuotteen korvaavaan tuotteeseen, on hän lisäksi vastuussa uusista lähetyskustannuksista.

Tuotteen virheeksi ei lueta esimerkiksi sitä, ettei tuote vastaa asiakkaan odotuksia tai sen koko ei ole asiakkaalle sopiva.

Mikäli tuote on viallinen, vastaa myyjä palautukseen ja vaihtoon liittyvistä kustannuksista. Tällaisia virheitä ovat esimerkiksi elektronisten laitteiden virheet, jotka luetaan kuuluvaksi myyjän virhevastuun tai valmistajan antaman takuun piiriin, tai vaatteiden kohdalla rikkinäiset ompeleet.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tuote on muuten viallinen tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Palautusehdot -sivulla mainittuun osoitteeseen. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit