Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Tilaaminen ja asiointi Sateenkaarikaupassa

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassanne?

Verkkokaupassamme käy maksutapana tällä hetkellä Paytrailin maksutavat: verkkomaksu, korttimaksu, MobilePay ja Collector Bankin lasku tai osamaksu. Sivustolle rekisteröityneet yritykset ja yhteisöt voivat lisäksi valita maksutavaksi PDF- tai verkkolaskun.

Mitä toimitustapoja käytätte ja mitkä ovat niiden toimitusajat? Miten pakkaatte tuotteet? Näkeekö paketista päällepäin, kuka sen on lähettänyt?

Käytämme lähetyksissä Postin palveluita. Valittavat toimitustavat ovat lähetyksen koosta riippuen Posti Pikkupaketti, Postipaketti ja Posti Kotipaketti. Toimitusajat perustuvat kuljetuspalvelujen arvioihin. Toimitusaika lasketaan siitä päivästä, kun olemme käsitelleet tilauksen.

Kaikille toimituksille annetaan seurantakoodi, jolla voit tarkkailla lähetyksen etenemistä.

Lähetykset pakataan aina huomaamattomiin, tavallisiin valkoisiin tai ruskeisiin paketteihin. Paketeista ei voi ulkoisesti päätellä, mitä ne sisältävät tai mistä ne on tilattu. Pakettitoimitusten lähettäjän nimestä ei voi suoraan päätellä, mistä lähetys on tilattu. Postipaketeista ei tule postiluukusta toimitettavaa ilmoitusta, vaan saapumisilmoitus lähetetään antamaasi puhelinnumeroon. Huomioithan, että Pikkupaketti ja Kotipaketti toimitetaan suoraan ovelle.

Minulla on ongelma tilaukseni kanssa. Miten toimin?

Ongelmatilanteissa, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi. Voit ottaa meihin yhteyttä myös täyttämällä yhteydenottolomakkeen sivustollamme.

Onko kivijalkamyymälä toiminnassa? Voinko tulla sovittamaan tuotteita tai noutaa tilaukseni paikan päältä?

Valitettavasti kivijalkamyymälä ei ole tällä hetkellä toiminnassa. Selvitämme soveltuvien tilojen saatavuutta toiminnan jatkamiseksi. Valitettavasti tällä hetkellä meillä ei ole sovitusmahdollisuutta. Noutotilauksia varastoltamme Helsingistä voidaan kuitenkin kiireellisissä tilanteissa järjestää sopimuksen mukaan.

Edustan yritystä tai yhteisöä ja haluaisin tehdä tilauksen kaupastanne laskulla. Kuinka toimin?

Olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi, niin saatte käyttöönne käyttäjätunnuksen, jonka avulla voitte tilata tuotteita laskulla. 


Transtuotteet ja niiden hankkiminen

Voinko saada opastusta transtuotteen, kuten binderin tai tucking-alusvaatteiden hankintaan?

Neuvomme tuotteiden valinnassa sähköpostitse tai sivuiltamme löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta. Valitettavasti emme tällä hetkellä pysty antamaan ohjeistusta sosiaalisen median kanavissa.

Haluaisin tilata transtuotteen, kuten binderin. Entä jos se ei olekaan sopivan kokoinen? Saako tuotetta sovittaa kotona?

Hyväksymme verkkokaupasta ostettujen, käyttämättömien tuotteiden palautukset. Tuotteita saa sovittaa kotona kuten sovittaisit sitä kaupassa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla tuotelaput kiinni ja sen tulee olla moitteettomassa kunnossa. Pidäthän siis hyvää huolta sovitettavasta tuotteesta! Palautusoikeus ei koske intiimi- ja hygieniatuotteita, kuten alaosia. 

Jos haluat tehdä palautuksen, sovithan siitä sähköpostitse 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Toimitusehdot-sivulta löydät lisää tietoa palautusehdoistamme. Hyväksymme myös väärän kokoisen tuotteen vaihdon toiseen kokoon. Virheettömien tuotteiden kohdalla palautuskulut jäävät ostajalle.

Onko tuotteilla ikärajaa?

Tuotteillamme ei ole ikärajaa ja kaikki ovat tervetulleita asioimaan Sateenkaarikaupassa. Tämä pätee myös proteeseihin ja seksuaaliterveysvälineisiin. Uskomme, että jokaisella on oikeus sukupuoliseen ilmaisuun ikään katsomatta. Suomen laki ei määrittele ikärajaa seksivälineiden ostolle. Uskomme yksilön omaan harkintakykyyn siinä, millaisia tuotteita tämä tarvitsee hyvinvointinsa edistämiseen.

Jos olet kasvavassa iässä ja aikomuksissa hankkia kompressiovaatteen, kuten binderin tai tucking-alushousut, suosittelemme kuitenkin perehtymään erityisellä huolellisuudella niiden turvalliseen käyttöön. Ethän koskaan käytä kompressiovaatetta yli 8 tuntia kerralla tai nukkuessa, tai hanki liian pientä kokoa.


Yhteistyö

Teettekö yhteistyötä järjestöjen ja yhteisöjen kanssa?

Ehdottomasti. Olemme aina halukkaita tukemaan järjestöjä ja yhteisöjä, jotka edistävät sateenkaari-ihmisten oikeuksia tai tuottavat turvallisempia tiloja marginalisoiduille ihmisille. Jos järjestösi tai yhteisösi on kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme, laita meille sähköpostia, niin kaavaillaan lisää! Voimme toimia mm. vuosilahjoittajina, lahjoittaa pride-tarvikkeita tapahtumiin, sekä tarjota alennuskoodeja yhdistyksesi jäsenille.

Sateenkaarikauppa on yhteistyössä tällä hetkellä Loukko ry:n sekä Trans ry:n kanssa. Olemme tukeneet myös mm. Ay Santra & Piiaa sekä lahjoittaneet tarvikkeita Turun Seudun Setan Vinokino-festivaalille.

Teettekö kaupallista yhteistyötä somevaikuttajien kanssa?

Kyllä! Jos olet kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme, laita meille linkki someprofiiliisi tai blogiisi sekä ehdotuksesi yhteistyön sisällöstä sähköpostitse ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. Kaupallinen yhteistyö voi sisältää esimerkiksi tuotelahjoituksia tai alennuskoodeja seuraajillesi.

Haluaisin tuotteitani myyntiin Sateenkaarikauppaan, miten tämä onnistuisi?

Otamme aina mieluusti etenkin pienten ja LGBTIQ-taustaisten tekijöiden tuotteita myyntiin kauppaamme. Olemme erityisen kiinnostuneita kotimaisten käsityöläisten ja taiteilijoiden tuotoksista. Jos uskot, että sateenkaariaiheinen, feministinen tai kehopositiivinen tuotoksesi voisi sopia valikoimaamme, ota meihin yhteyttä sähköpostitse, niin keskustellaan lisää!

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit