Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Tilaaminen ja asiointi Sateenkaarikaupassa

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassanne?

Verkkokaupassamme käy maksutapana tällä hetkellä Paytrailin maksutavat: verkkomaksu, korttimaksu, MobilePay ja Collector Bankin lasku tai osamaksu. Sivustolle rekisteröityneet yritykset ja yhteisöt voivat lisäksi valita maksutavaksi PDF- tai verkkolaskun.

Mitä toimitustapoja käytätte ja mitkä ovat niiden toimitusajat? Miten pakkaatte tuotteet? Näkeekö paketista päällepäin, kuka sen on lähettänyt?

Käytämme lähetyksissä Postin palveluita. Valittavat toimitustavat ovat lähetyksen koosta riippuen Posti Pikkupaketti, Postipaketti ja Posti Kotipaketti. Toimitusajat on ilmoitettu kassalla ja ne perustuvat kuljetuspalvelujen arvioihin. Toimitusaika lasketaan siitä päivästä, kun olemme käsitelleet tilauksen.

Tilaukset käsitellään pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa. Lähetyspäivämme ovat talvikaudella maanantai ja torstai. Lähetyspäivinä klo 12 mennessä tehdyt tilaukset ehtivät yleensä vielä samana päivänä postiin. Arkipyhinä tilauksia ei käsitellä.

Jos siis esimerkiksi teet tilauksen arkitiistaina, ja valitset toimitustavan, jonka arvioitu toimitusaika on 1-4 arkipäivää, se on yleensä perillä aikaisintaan saman viikon perjantaina ja viimeistään seuraavan viikon perjantaina. Ylivoimaisen esteen sattuessa tai Postin toiminnasta johtuen toimitusajat saattavat kuitenkin vaihdella.

Kaikille toimituksille annetaan seurantakoodi, jolla voit tarkkailla lähetyksen etenemistä.

Lähetykset pakataan aina huomaamattomiin, tavallisiin valkoisiin tai ruskeisiin paketteihin. Paketeista ei voi ulkoisesti päätellä, mitä ne sisältävät tai mistä ne on tilattu. Pakettitoimitusten lähettäjän nimestä ei voi suoraan päätellä, mistä lähetys on tilattu. Postipaketeista ei tule postiluukusta toimitettavaa ilmoitusta, vaan saapumisilmoitus lähetetään antamaasi puhelinnumeroon. Huomioithan, että Pikkupaketti ja Kotipaketti toimitetaan suoraan ovelle.

Minulla on ongelma tilaukseni kanssa. Miten toimin?

Ongelmatilanteissa, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi. Voit ottaa meihin yhteyttä myös täyttämällä yhteydenottolomakkeen sivustollamme.

Onko kivijalkamyymälä toiminnassa? Voinko tulla sovittamaan tuotteita tai noutaa tilaukseni paikan päältä?

Valitettavasti kivijalkamyymälä ei ole tällä hetkellä toiminnassa. Selvitämme soveltuvien tilojen saatavuutta toiminnan mahdollistamiseksi. Valitettavasti tällä hetkellä meillä ei ole sovitusmahdollisuutta. Noutotilauksia varastoltamme Itä-Helsingistä voidaan kuitenkin kiireellisissä tilanteissa järjestää sopimuksen mukaan.

Edustan yritystä tai yhteisöä ja haluaisin tehdä tilauksen kaupastanne laskulla. Kuinka toimin?

Luo ensin käyttäjätunnus kauppaamme täällä. Kun olet luonut tunnuksen, ole meihin yhteydessä sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi, niin lisäämme käyttäjätilillesi oikeudet tilata tuotteita laskulla. Käytettävissä on verkko- tai pdf-lasku.

Palautukset ja reklamaatiot

Tilaamani tuote ei sopinutkaan minulle / vastannut odotuksia ja haluaisin palauttaa sen. Miten toimin?

Löydät palautuslomakkeen ja ohjeet palautuksen tekemiseen tee palautus -sivulta. Jos kaipaat apua sopivan koon tai mallin valinnassa, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi ja autamme sinua löytämään juuri sinun mittoihisi ja toiveisiisi sopivan tuotteen.

Sain väärän/viallisen tuotteen / tilauksestani puuttui tuotteita, miten toimin?

Voi ei! Vaikka pyrimme aina valvomaan tuotteiden laatua, joskus niissä saattaa silti ilmetä valmistusvirheitä tai muita vikoja, jotka eivät käy ilmi tuotetta pakatessamme. Toisinaan pakkaajalla voi käydä inhimillisiä virheitä, jolloin pakettiin sujahtaa väärä tuote tai liian vähän tuotteita. 

Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@sateenkaarikauppa.fi, niin järjestämme sinulle uuden tuotteen toimituksen.

Transtuotteet ja niiden hankkiminen

Voinko saada opastusta transtuotteen, kuten binderin tai tucking-alusvaatteiden hankintaan?

Neuvomme tuotteiden valinnassa sähköpostitse tai sivuiltamme löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta. Valitettavasti emme tällä hetkellä pysty antamaan ohjeistusta sosiaalisen median kanavissa.

Haluaisin tilata transtuotteen, kuten binderin. Entä jos se ei olekaan sopivan kokoinen? Saako tuotetta sovittaa kotona?

Hyväksymme verkkokaupasta ostettujen, käyttämättömien tuotteiden palautukset. Tuotteita saa sovittaa kotona kuten sovittaisit sitä kaupassa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla tuotelaput kiinni ja sen tulee olla moitteettomassa kunnossa. Pidäthän siis hyvää huolta sovitettavasta tuotteesta! Palautusoikeus ei koske sinetöityjä intiimi- ja hygieniatuotteita. 

Jos haluat tehdä palautuksen, sovithan siitä sähköpostitse 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Toimitusehdot-sivulta löydät lisää tietoa palautusehdoistamme. Hyväksymme myös väärän kokoisen tuotteen vaihdon toiseen kokoon. Virheettömien tuotteiden kohdalla palautuskulut jäävät ostajalle.

Onko tuotteilla ikärajaa?

Kauppamme on tarkoitettu täysi-ikäisille asiakkaille. Alaikäiset voivat asioida vanhemman kanssa tai suostumuksella. Kaupassamme ei ole myynnissä ikärajavalvottuja tuotteita, emmekä tarkasta erikseen asiakkaiden ikää.

Jos olet kasvavassa iässä ja aikomuksissa hankkia kompressiovaatteen, kuten binderin tai tucking-alushousut, suosittelemme perehtymään erityisellä huolellisuudella niiden turvalliseen käyttöön. Ethän koskaan käytä kompressiovaatetta yli 8 tuntia kerralla tai nukkuessa, tai hanki liian pientä kokoa.


Yhteistyö

Teettekö yhteistyötä järjestöjen ja yhteisöjen kanssa?

Ehdottomasti. Olemme aina halukkaita tukemaan järjestöjä ja yhteisöjä, jotka edistävät sateenkaari-ihmisten oikeuksia tai tuottavat turvallisempia tiloja marginalisoiduille ihmisille. Jos järjestösi tai yhteisösi on kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme, laita meille sähköpostia, niin kaavaillaan lisää! Voimme toimia mm. vuosilahjoittajina, lahjoittaa pride-tarvikkeita tapahtumiin, sekä tarjota alennuskoodeja yhdistyksesi jäsenille.

Sateenkaarikauppa on yhteistyössä tällä hetkellä Tuseta ry:n sekä Trans ry:n kanssa. Olemme tukeneet myös mm. Ay Santra & Piiaa sekä lahjoittaneet tarvikkeita Turun Seudun Setan Vinokino-festivaalille.

Teettekö kaupallista yhteistyötä somevaikuttajien kanssa?

Kyllä! Jos olet kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme, laita meille linkki someprofiiliisi tai blogiisi sekä ehdotuksesi yhteistyön sisällöstä sähköpostitse ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. Kaupallinen yhteistyö voi sisältää esimerkiksi tuotelahjoituksia tai alennuskoodeja seuraajillesi.

Haluaisin tuotteitani myyntiin Sateenkaarikauppaan, miten tämä onnistuisi?

Otamme aina mieluusti etenkin pienten ja LGBTIQ-taustaisten tekijöiden tuotteita myyntiin kauppaamme. Olemme erityisen kiinnostuneita kotimaisten käsityöläisten ja taiteilijoiden tuotoksista, jotka liittyvät kauppamme aihepiiriin. Jos uskot, että sateenkaariaiheinen, feministinen tai kehopositiivinen tuotoksesi voisi sopia valikoimaamme, ota meihin yhteyttä sähköpostitse, niin keskustellaan lisää!

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit