Lahjoitamme puolet Pride-tuotosta kesäkuussa LGBTIAQ+-yhdistyksille

Sateenkaarikauppa on queer-omisteinen yritys, joka toimii sateenkaariyhteisön asialla ympäri vuoden. Myös Pride-kuukauden lähestyessä teemme lupauksen hyödyttää yhteisöä lahjoittamalla puolet Pride-tuotteista saamastamme tuotostamme sateenkaareville yhdistyksille ja yhteisöille.

Yksi keskeisimpiä tavoitteitamme Sateenkaarikaupan perustamisesta asti on ollut tuottaa hyvinvointia LGBTIAQ+-yhteisöön. Tämä näkyy toiminnassamme monilla erilaisilla tavoilla:

  • Toimimme läpi vuoden yhteistyössä sateenkaarioikeuksia ajavien yhdistysten ja yhteisöjen kanssa. Lahjoitamme, sponsoroimme ja tarjoamme jäsenetuja yhdistyksille, jotka työskentelevät sateenkaarioikeuksien toteutumisen eteen tai luovat turvallisempia tiloja sateenkaari-ihmisten käyttöön. Lahjoitamme myös transtuotteita, kuten bindereitä muun muassa Trans ry:n kautta niitä tarvitseville henkilöille.
  • Laitamme tuotevalikoimassamme etusijalle queer- ja poc-omisteiset pienyritykset ja -tuottajat, jotka noudattavat eettisiä periaatteita, työllistävät sateenkaari-ihmisiä ja huomioivat sateenkaariyhteisön tarpeet.
  • Näemme myös ydintoimintamme itsessään lisäävän sateenkaariyhteisön hyvinvointia tarjotessamme sateenkaari-ihmisille kaupan, jossa sateenkaarevat tarpeet laitetaan etusijalle.

Ostaessasi Pride-tuotteesi Sateenkaarikaupasta varmistat, että:

  • Tuet queer-omisteista pienyritystä ja sateenkaarityöllisyyttä
  • Rahasi menevät queer-yhteisön hyvinvoinnin kehittämiseen
  • Vahvistat sateenkaariyhteisön sisäistä yhteistyötä 

Mitkä tuotteet ovat osa lahjoituskampanjaa?

Lahjoituskampanjaan kuuluvat kaikki tuotteet, jotka ovat kategoriassa Sateenkaari- ja pride-tuotteet.

Mille järjestöille teette lahjoituksia ja koska?

Ilmoitamme kesän aikana tarkemmin, mille järjestöille teemme lahjoituksia, ja kuinka suuria summat ovat. Summa määräytyy myyntituoton mukaan. Todennäköisesti ainakin ympärivuotiset yhteistyökumppanimme tulevat olemaan lahjoituskohteiden joukossa. 

Miksei kaikki valikoimanne tuotteet?

Yksi keskeisimmistä toiveista asiakkaidemme keskuudessa on mahdollisuus päästä sovittamaan ja kokeilemaan paikan päälle transtuotteita, kuten bindereitä. Toinen keskeinen toive liittyy usein valikoiman laajentamiseen. Olemme pienyritys, jonka taustalla pyörii muutaman ihmisen joukko, eikä takanamme ole esimerkiksi isoja rahoittajia. Varat valikoiman laajentamiseen ja tilojen hankkimiseen kerätään myynneistä saaduilla tuotoilla.

Mihin se toiset 50% sitten menee?

Toinen puolisko Pride-tuotosta menee kauppamme toiminnan kehittämiseen sekä juokseviin kuluihin, kuten pakkausmateriaaleihin, tiloihin, ohjelmistoihin ja kalusteisiin, joita toimintamme pyörittäminen vaatii. Jokainen sentti käytetään tavalla tai toisella tarkoituksiin, jotka edistävät queer-yhteisön hyvinvointia.

Ihanaa Pride-kuukautta, rakkaat asiakkaamme, ja kiitos kun olette tukeneet Sateenkaarikaupan nyt jo kolmivuotista taivalta!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Sähköposti: info@sateenkaarikauppa.fi
Y-tunnus: 3202664-3

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Alaikäiset voivat asioida kaupassa huoltajan suostumuksella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Yritykset ja yhteisöt voivat anoa yritystiliä kaupassamme.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapoina toimivat Paytrailin maksutavat: verkkopankkimaksu, korttimaksu, MobilePay sekä Walley lasku ja osamaksu (ent. Collector Bank). Kaikki tilaukset tulee maksaa ennakkoon. Kauppaamme rekisteröityneet yritykset ja yhteisöt voivat lisäksi valita maksutavaksi verkkolaskun.

Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Sateenkaarikauppa.fi yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden sähköpostitse: info@sateenkaarikauppa.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Tavallisesti pakkaamme ja lähetämme tilauksen viimeistään seuraavana arkipäivänä maksun vastaanottamisesta. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille mahdollisimman pian tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Pidätämme oikeuden varastotilanteen muutoksiin.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus palautusehdoissa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, pois lukien toimitus- ja palautuskustannukset, mikäli tuote on jo postitettu. Palautus tehdään viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen ensisijaisesti tilisiirrolla ja siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Palautettavassa tuotteessa tulee olla alkuperäiset tarrat ja laput kiinni ja sen tulee olla ehjä, siisti ja puhdas. Sinetöityä tuotepakkausta ei saa avata. Intiimi- ja hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme siitä aiheutuneet kustannukset.

Palautuskustannukset

Mikäli palautettava tuote on virheetön, eli siinä ei ole sellaista vikaa, joka vaikuttaisi olennaisesti tuotteen käyttöominaisuuksiin, on asiakas vastuussa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa palauttamansa tuotteen korvaavaan tuotteeseen, on hän lisäksi vastuussa uusista lähetyskustannuksista.

Tuotteen virheeksi ei lueta esimerkiksi sitä, ettei tuote vastaa asiakkaan odotuksia tai sen koko ei ole asiakkaalle sopiva.

Mikäli tuote on viallinen, vastaa myyjä palautukseen ja vaihtoon liittyvistä kustannuksista. Tällaisia virheitä ovat esimerkiksi elektronisten laitteiden virheet, jotka luetaan kuuluvaksi myyjän virhevastuun tai valmistajan antaman takuun piiriin, tai vaatteiden kohdalla rikkinäiset ompeleet.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tuote on muuten viallinen tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Palautusehdot -sivulla mainittuun osoitteeseen. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit